Podpora predaja na webe

Na internete je ešte väčšia tlačenica obchodov, ako ich je na hlavnej ulici v meste. Ako vyniknúť, ako na seba upozorniť a predať viac? Túto otázku denno denne riešia majitelia malých obchodov aj veľkých obchodných domov a rovnako ju riešia majitelia eshopov alebo firiem, ponúkajúcich na internete svoje služby. Môžu im pomôcť články blogerov.


Ako obchodník môžete mať ten najkrajší eshop na svete, môžete v ňom mať najlacnejší tovar medzi konkurenciou a môžete mať dodávku do hodiny od objednania, ale to všetko je vám nanič, keď o vašom skvelom eshope ľudia nevedia.

V „kamennom“ svete obchodníci vyložia reklamné tabula na ulicu, ale vidia ich len ľudia, ktorí kráčajú po tej ulici. Alebo roznesú veľké množstvo letákov do schránok v bytovkách, kde slúžia na zabalenie šupiek od zemiakov. Bohatší obchodníci si objednajú reklamu v rádiu, televízii alebo zaplatia bilborad.

Vo virtuálnom svete si títo istí biznismeni zaplatia reklamu na všemožných weboch, kde na vás vyskakujú flash animácie a bránia vám čítať tie zaujímavosti, kvôli ktorým set na web prišli. Pre zavalenie reklamou na každom kroku potom tú reklamu ani nevnímate alebo rovno prestávate chodiť na bulvárne stránky.

Vo výsledku majitelia eshopov vyhadzujú prachy za reklamu, ktorá nikoho nezaujíma alebo rovno otravuje a predaje sa nehýbu. Tí šikovnejší, ktorí sa na internete pohybujú už dlhšiu dobu, vedia, že existuje efektívnejší spôsob, ako osloviť potenciálnych zákazníkov a predať im svoj produkt alebo službu. A tu by som zdôraznil slovo potenciálny, pretože plytvať peniaze na reklamu pre ľudí, ktorí o váš tovar záujem nemajú, je zbytočné.

Pre oslovenie konkrétnej cieľovej skupiny na internete existujú metódy, takáto podpora predaja má podobu článku na blogu, najčastejšie vo forme popisu vlastnej skúsenosti so službou alebo produktom. Blog je osobnou výpoveďou konkrétneho človeka. Pri vhodnom zakomponovaní takéto reklamného článku na blog s odkazom na produkt môže byť text prínosný nie len pre blogera, ale aj pre jeho čitateľov. Najmä keď sa popíšu nie len parametre produktu a to, kde sa dá objednať, ale aj jeho prípadné zlé vlastnosti. Objektívne napísaný text môže presvedčiť čitateľov blogu, že je produkt pre ich potreby dobrý a kúpia ho. No a desiatky takýchto blogov, ktoré sú tématicky zamerané na oblasť, pre ktorú je určený aj produkt, môžu byť pre inzerenta užitočnejšie, ako tisícky letákov v schránkach lebo reklama na každom druhom webe.

podpora predaja
podpora predaja

Celý tento systém predaja ale teraz prechádza vlnou neistoty. Najväčší sprostredkovateľ dopytu a ponuky, server Placla.cz je na predaj! A nikto nevie, kto ho kúpi a ako sa zachová voči zúčastneným blogerom aj inzerentom. Či vyplatí záväzky systému a či nebude narúšať zabehnutý systém. Aj preto mnohí diskutéri upozorňujú, že je lepšie kontaktovať priamo inzerentov a ponúknuť im svoje portfólio webov, ako pracovať pre niektorú z agentúr.

Uvidíme po novom roku, ako sa situácia vyvrbí. Ak však prevádzkujete eshopy, mali by ste sa zaujímať o obsahový marketing.

One Comment

Napísať odpoveď pre Milan Tulenko Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.