Obsahový marketing expanduje aj na Slovensko
|Pokiaľ chcel prevádzkovateľ www stránky na Slovensku zvýšiť povedomie o svojej stránke a tým získať viac návštevníkov a zákazníkov, musel sa obrátiť viac-menej na české firmy. Tie pomocou článkov na stovkách blogov zabezpečili, že sa o firme a jej stránke hovorilo a že sa priamo alebo sprostredkovane vo vyhľadávaní objavilo viac zmienok o produkte, ktorý firma chcela propagovať, či priamo o stránke firmy. Situácia sa teraz výrazne zlepšila.
Keďže sa jednalo o české sprostredkovateľské firmy, ktoré zabezpečovali obsahový marketing, tak je len samozrejmé, že sa tu stretávajú českí inzerenti a českí blogeri a preto slovenskí zástupcovia internetového trhu ťahali za kratší koniec. Poväčšinou slovenskí inzerenti nepotrebovali reklamu na českých weboch a naopak slovenskí blogeri nedostávali zákazky od českých inzerentov. Takto to fungovalo aj u jedničky českého trhu, spoločnosti Placla.
Vo výsledku slovenskí blogeri málo zarábali, českí inzerenti odmietali slovenských blogerov a prevádzkovať, ktorý žil z provízií, málo zarábal. Teda ani nie málo, ale možno menej, ako by sa dalo. Pretože ďalší slovenskí inzerenti sa do českého systému veľmi nehrnuli. Hoci by sa skôr dalo hovoriť o česko-slovenskom systéme podpory predaja na internete.
Hoci na Slovensku fungoval podobný systém predaja článkov na podobnej platforme, realizovala sa cezeň málo obchodov. Preto sa Placla rozhodla vstúpiť na Slovenský trh a urobili to veľmi šikovne.
Nový systém predaja článkov Placla.sk totiž nie len skopíroval plnú funkcionalitu overeného a vyvíjaného systému, ale skopíroval aj všetkých slovenských blogerov a ich weby, prihlasovacie mená a heslá. Predpokladám, že aj slovenských inzerentov.
A tak blogeri, ktorí nechcú pôsobiť na českom trhu a odmietať české ponuky na písanie článkov a recenzií, sa môžu realizovať na slovenskej Placle a tak isto inzerenti, ktorí majú záujem pôsobiť len na slovenskom trhu, majú možnosť sa registrovať len na slovenskom webe a posielať ponuky len slovenským blogerom. Stále tu však ostala možnosť pôsobiť aj v českej verzii Placla.
Na Slovenskom trhu teraz pôsobia dva systémy platených článkov. Konkurencia môže zvýšiť kvalitu trhu aj celkove zväčšiť trh, čo bude výhodné aj pre firmy, aj pre blogerov.
„OBSAHOVÝ MARKETING EXPANDUJE AJ NA SLOVENSKO“ = nezmysel, obsahový marketing predsa nie je publikovanie článkov v systéme PLACLA a pod. Obsahový marketing je úplne iná disciplína: http://en.wikipedia.org/wiki/Content_marketing a existuje nielen na Slovensku najmenej 100 rokov – netýka sa totiž len elektronických média internetu. Každý kto publikuje (aj na svojom vlastnom firemnom atd webe) kvalitný obsah využíva obsahový marketing bez toho aby o tom musel vedieť. V žiadnom prípade neplatí že obsahový marketing = publikovanie na systémoch predávajúcich články 🙂
Takže ak niekto publikuje na svojom webe články (napríklad ja na tomto webe článok o Placla), tak využíva obsahový marketing, ale ak niekto publikuje články tak, že ich niekto zadá cez Placla a podobné systémy, tak už nevyužíva obsahový marketing?
Tak to je zaujímavá teória, môžete ju trocha rozviesť?
I na Slovensku můžete také vyzkoušet službu pro evidenci a monitorování skutečného umístění napsaných PR článků přes Placlu nebo jiné systémy. Vyzkoušejte a registrujte se zdarma na http://www.evidator.cz